L’oli d’oliva – Gaudí
L’Oli d’oliva és present en moltes de les receptes tradicionals del Camp de Tarragona i és un producte genuí de les poblacions que van marcar els orígens de Gaudí. Està íntimament lligat al paisatge en què el geni va viure de petit, així com una herència mil·lenària de cultura i territori. En poblacions com Riudoms, encara avui, s’hi manté una producció destacada d’oli d’oliva verge extra, un elixir daurat de qualitats úniques, ingredient estrella de la dieta mediterrània i font de salut.
Un altre producte clau de Riudoms i de tot el Baix Camp és l’avellana. De fet, a Riudoms s’hi fa una fira amb diversos segles d’història, al mes d’agost, en què l’avellana hi té un paper destacat. Aquest certamen, que els riudomencs anomenen de manera planera «la Fira», ha incorporat els darrers anys elements d’innovació com la Gastrofira Riudoms, un espai amb estands per degustar productes de proximitat, cuina en directe, tastos, tallers i música.
A Riudoms, actualment, val la pena aprofitar l’ocasió per visitar-hi la important Cooperativa Agrícola, productora d’oli propi dels seus associats; així com altres productors amb masies o instal·lacions singulars, com Mas de la Santa Creu, Olis Mallafré o Arboreto.
Altres productes de la terra:
- Oli d’oliva verge extra DOP Siurana
- Avellana de Riudoms
- Coca de recapte: coca amb hortalisses rostides (ceba i pebrot) que poden acompanyar-se d’arengada o llonganissa fresca habitualment, elaborada artesanalment als forns de Riudoms.

